Tájékoztató - Elektronikus ügyintézés

A Miskolci Herman Ottó Általános Iskola és AMI

Munkácsy Mihály Általános és Művészeti Iskola

Tájékoztatója

Elektronikus ügyintézés

Tisztelt Szülők!

Iskolánkban is van lehetőség elektronikus ügyintézésre. A felhasználói segédletet az alábbi linkre kattintva érhetik el:

http://kk.gov.hu/download/a/cd/52000/KAFFEE%20projekt%20t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3%20kiadv%C3%A1ny.pdf?fbclid=IwAR0R4NqyMjSucSamEi6Bim-bfY3PVHxYjrOjA72DssSzJFXbY06GWUYEf-M

 

 Előnye, hogy online kitöltenek egy adatlapot, feltöltik az esetleges igazolás fotóját vagy „szkennelt” változatát, és az igazolás vagy kérelem azonnal az iskolában van, és gyors ügyintézésre lehet számítani. Felhívjuk figyelmüket, hogy az e-Ügyintézés csak számítógépről az ismert böngészők használatával működik, telefonos applikációról nem.

Az elektronikus ügyintézés elindítását és nyomon követését egy példán keresztül ezzel a leírással segítjük.

  1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről:

Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://klik028983001.e-kreta.hu címen.

(Fontos, hogy azzal a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be, amit gyermeke osztályfőnökétől kapott.)
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot:

Ezt kiválasztva a felület átirányításra kerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki:

  1. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén:

ÜGY NEVE: Tanulói mulasztás igazolása

Ez az ügy akkor indítandó, ha
1. az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan vagy
2. a szülői igazolása terhére (évente 3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy
3. hivatalos távollétet szeretne bejelenteni (pl.: rendőrségi, bírósági igazolás)

A kiválasztás után egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:

A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét valamint ki kell választani, hogy milyen típusú igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.

A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.

  1. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:

Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:

Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni a döntést, ami a Megtekintés gombra pdf-ben le is tölthető.

A rendszer teljes felhasználói kézikönyve a

https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760714 oldalon megtalálható.

 

Természetesen, ha Önnek kényelmesebb, a továbbiakban is intézheti az igazolásokkal kapcsolatos ügyeket papír alapon, ez csak egy plusz kényelmi funkció az online világban járatos szülők részére.

 

Iskolavezetés

Comments powered by CComment